SAyuNYA RaMAdHAn....MakIN MenJAuh....

Tuesday, August 23, 2011
sedih rasanya bila mengenangkan yang bulan ramadhan tinggal beberapa hari je lagi...aku tak tau kenapa tahun nie rasa lain sikit sambut posa...selalunya takdak pun mcm nie...mungkin sebelum nie umur pun tak banyak kot, senang kata masih mentah kalau nak dibandingkan dengan mereka2 yang lebih matang....

Ramadhan kali ini memang banyak manfaat dan kelebihan pada aku dan family aku....ramadhan kali ni jugak kami satu family tak banyak berbelanja...makan, pakai, dan segala macam le....senang kata kali nie mmg betul2 berjimat....aku pun tak tau kenapa boleh jadi mcm nie...harap2 nye rezeki bertambah berkat...Aku ingat lagi bila ustaz aku bagitau, kebiasaannya kalau rezeki yang ada pun tak cukup, bermaksud belum betul2 bersih rezeki tu....jadi sekarang, mungkin ada sedikit bersih rezeki yang aku terima kali ini, atau senang kata lebih berkat.....

Yelah, gaji guru nie dibayar sebab guru memegang amanah untuk mendidik dan menjadikan murid insan yang cemerlang...jadi aku rasa, mungkin ada beberapa kesilapan yg telah aku perbetulkan dalam bulan ini....dan mungkin sebab tu jugak rezeki aku pd ramadhan kali ni lebih murah berbanding bulan2 sebelumnya...selalunya bila sampai penghujung ramadhan aku mmg tak cukup duit....sedih bila mengenangkan pakaian isteri dan anak2 yang aku abaikan....tp tahun nie aku dapat berbelanja lebih untuk anak2....Ya Allah, kenapa tidak Kau panjangkan lagi bulan mulia ini...aku mmg rasa tenang betul kali nie...gembira sentiasa...walaupun ada masalah...alhamdulillah....

dan buat anak2 murid ku tersayang, cikgu mintak halalkan apa ilmu yang tak sempat cikgu curahkan....masa-masa belajar yang cikgu tak masuk ke kelas....dan lain2 lagila...cikgu juga ucapkan selamat hari raya pada murid2 sekalian....salammmmmmmmm........

* kena selalu jumpa anak murid, minta dihalalkan gaji...kita tak tau kesilapan kita dengan murid kita.....sentiasa beringat....


0 comments:

Post a Comment