KeNAnGAn ANAk-ANaK...

Wednesday, August 24, 2011


kali nie aku nk post gambar anak-anak je...yelah...skrg nie zaman dah moden....mane ade dah album gambar kat rumah...so aku ambik pendekatan mudah, masukkan gambar anak2 aku dalam blog je...senang, rasanya takkan hilang kot....oklah...
nie gambar berseronok dengan keta kawalan jauh besar...sape nk kena tembak sila la berdiri kt depan....hehehe....anak2 aku punya mainan rasanya pelik sikit dari orang lain...main kuda rotan la, main ntah apekenamanya aku pun tk reti nak sebut.....paling expert main kuda rotan anak aku yang kecik nie...memang terer gile...sampai terangkat kuda rotan dia..aku sempatlah rakam masa dia main ari tu....mmg bila aku tgk balik video tu, ternyata kak long tk leh nak lawan adik main kuda rotan nie..

korang nampak apa ada kat belakang adik tu...haa, kalau nk tau itulah kenderaan anak aku yang kecik nie sekarang....dia punya tunggang, mengerikan beb...sampai terangkat
mcm aku cakap tadi....hehehe...mmg berani la adik nie....otai daripada kak long nye...kak long pun
tak berani nak main mcm tu...cuma aku harap jgn sampai dia terbalik ke belakang sudah
..walau berjaga2 sekalipun, tetap bahaya....

yang nie pulak pasukan kegemaran anak2 aku(kata bapak mertua akula)...bila time kelantan masuk final, bapak mentua aku pun bantai la beli baju jersi kelantan....bila perak masuk final, jersi perak...yg nie masa final piala AFF Suzuki Cup...nk pegi stadium dah tak larat...duk menyokong depan tv dgn cucu2 pun jadila....hehehe....
tgk, yang nie pulak pasukan kegemaran untuk negeri...hehehe...padahal mak dgn bapak takde kena mengena pun dengan team kelantan nie...sebenarnya bapak mentua aku saje je memenuhkan jersi anak2 aku nie...supaya banyak sikit bajunye....suka jugak aku tgk diorg nie...pakai baju sama2...dh mcm mak bapak buat kat anak2 kembar....tp yang nie bukan kembar ye....kembar dari segi pakaian je...tarikh lahir tak sama ye...

bila aku tgk muka2 anak aku nie,sejuk je rasanya memandang...inilah penghibur hatiku selama ini selain daripada isteriku yang memang sentiasa tersenyum dan gembira, walaupun ada banyak masalah...penyelesai masalah aku, budak berdua nie....ada je diorg, mmg aku kadang2 gelak sampai nak pecah perut,keluar air mata....seronok rupanye beb jadi mak bapak nie....bila sebut jadi mak bapak nie....sku kesian plak tgk kawan2 sekolah yang dah lama kawin tapi tak lagi dapat anak...takpela, usahakan...Insyaallah satuhari nanti adelah rezeki tu...kadang2 yang banyak duit pun takde anak lagi....betulla org tua2 cakap, Allah bagi rezeki kt dia dengan duit....mcm aku nie Allah bagi anak2 sebagai penyejuk hati....duit kurang pun takpe, aku sangat2 bersyukur....sebab aku sentiasa happy....

* anak2 nie mmg sebenarnya penghibur hati ibu dan bapa...

0 comments:

Post a Comment