InsURaNs TaKDe...?PElik3.....

Tuesday, August 23, 2011
road tax kete aku dah mati sebenarnya....dari bulan jun ari tu...tapi dengan selamba badak aku bawak lagi kete tu...bukannya apa, aku malas nak kongsi2 kete dengan wive aku...kang nak kena berantar dan berambik dari sekolah lagi...jadi langkah selamat yang sememangnya tidak selamat ialah aku drive gak kete tu...

Baru-baru ni ntah mcm mane bleh tergerak hati aku nak renew roadtax, bukak la motortakaful.com nak check ncd...sekali punya terkejut beruk aku...tak keluar ape2 pun kat website tu..pastu dengan tenang dia kata insurance aku tak valid...gile nye...takkan la setahun aku bawak kete tak de insurans...cari penyakit ape...dah tu gerak jauh2 plak tu...bukannya dekat2...

aku kol la customer service balik....nasib baik memang membantu...dia pun bagitau sebenarnya ada cuma mungkin tk update kot pada dia punya website..aku pun dengan rasa lega tanya bilaleh buat roadtax...esok baru boleh...mujurla sempat...sebelum raya kot nak guna kete...selamat la aku...hai buat lawak betul la syarikat insurans nie...jadi blh la aku balik dengan tenang selepas nie...hehe..encik penguatkuasa, mintak maaf ye sebelum nie saya drive roadtax dah mati...hehehhee.........

* aku tk biasa bawak kete tkde roadtax...jadi mcam org bengong sekejap sebab takut kan...

0 comments:

Post a Comment