AdIK Oh AdiK....

Sunday, August 21, 2011


Minggu nie dah genap 3 minggu anak aku yang kedua kena chickenpox...kak long dah kena awal2 lagi dah...elok je kak long punya chickenpox kering, terus jangkit kat adik....betulla kawan2 cakap..kalau budak kecik yang sakit, mak bapak akan jadi burung hantu...tapi biasa la...kalau tak takyah lah jadi mak bapak,kalau anak pun tak reti nak jaga...2-3 malam gak aku tk leh nk tido...sebab adik meragam....takpelah..masa nie adik baru kena...dah penuh satu badan...masa kak long kena takde lak banyak camnie...kesian...tak mandi rasanya dah dekat sebulan(sehingga post ini dikeluarkan)...aku tak berani nak mandikan walaupun dah kering...hari pertama adik kena, menangis bagai nak rak...memang tak ingat...kesian aku tgk...pejam mata sekejap je, tak sampai 5 minit bukak mata balik...pastu nangis...aku sedih gak....kalau boleh biarlah aku yang dapat pun takpe...kurang2 dapat cuti lama sikit...hehehe....masa ini lah baru aku dapat rasakan sesuatu, iaitu kepayahan ibubapa kita dulu menjaga kita masa kita sakit...sekarang nie rasalah...apa pengorbanan orang tua kita terhadap kita dulu...ini sebenarnya ujian dari Allah...supaya kita ingat kembali apa yang mak bapak kita korban untuk kita dulu...apa yang mak bapak kita buat untuk kita dulu...sekurang-kurangnya akan ada perasaan insaf dan tak delah sampai meletakkan orang tua kat rumah org tua...tp aku tgk zaman sekarang mmg dah mcm trend je...yelah, orang tua dulu-dulu semua nya dari kampung...bila anak2 dah besar, dah kaya malu nak ngaku dan lupa diri, lupa pada mak bapak...Ingatan untuk semuala,termasuk aku sekali...jangan sesekali kita abaikan ibubapa kita kerana mereka adalah pintu syurga untuk kita...sayangilah mereka lebih dari apa yang mereka berikan pada kita dulu...dan sebenarnya kasih sayang diorg terhadap kita tak dapat dibalas.....

*aku tak nak jadi anak derhaka...masa ada ini, hargaila..bila dah takde esok...jgn plak ditangisi....

0 comments:

Post a Comment